DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

Miasto Ostrowiec Świętokrzyski zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej „Zabytki” Miasta Ostrowiec Świętokrzyski.

Data publikacji strony internetowej: 2015-11. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2023-03.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
  • Na stronie nie zapewniono alternatywy dla treści nietekstowej,
  • Dla informacji brak właściwej relacji,
  • Na stronie nie określono prawidłowej wartości celu danych wejściowych,
  • Zwiększając rozmiar elementów strony internetowej, w tym tekstu, następuje utrata zawartości lub funkcjonalności strony,
  • Zwiększając odstępy w tekście następuje utrata treści,
  • W przypadku automatycznie aktualizowanej treści nie zostały wdrożone rozwiązania pozwalające na pauzę, zatrzymanie lub ukrywanie,
  • Na stronie nie istnieją mechanizmy pozwalające na pominięcie bloków,
  • Nie zawarto poprawnego tytułu opisowego strony internetowej,
  • Na stronie internetowej nie zawarto celu linków w kontekście,
  • Na stronie brak możliwości zlokalizowania podstron na wiele sposobów,
  • Język strony internetowej jest inny niż główny język strony określony programowo,
Wyłączenia:
  • mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności

Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-03-17. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

W dniu 2021-04-08 Centrum Bezpieczeństwa Informatycznego Radosław Szymaszek, ul. Okrzei 15/9e, 22-300 Krasnystaw poddało deklarację przeglądowi i aktualizacji. Ostatni przegląd deklaracji został dokonany przez podmiot publiczny w dniu 2023-03-28.

Skróty klawiaturowe

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Halina Żułtek, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +48 (41) 2672231. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu,, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Urząd Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego, Jana Głogowskiego 3/5, 27 – 400 Ostrowiec Świętokrzyski

  1. W budynku znajdują się 4 wejścia. Jedno wejście bez utrudnień. Przy trzech wejściach schody.
  2. Brak windy. Korytarze spełniają normy szerokości. Jedna klatka schodowa spełnia normy szerokości, druga nie spełnia norm szerokości. Schody posiadają spocznik.
  3. Jest pochylnia w wewnątrz budynku. W budynku znajduje się platforma – nie jest to platforma samoobsługowa. Brak informacji głosowych, pętli indukcyjnych.
  4. Przy budynku znajdują się 4 miejsca parkingowe wyznaczone dla osób niepełnosprawnych.
  5. Jest możliwość wstępu z psem asystującym.
  6. Jest możliwości skorzystania z tłumacza języka on-line.
  7. Jest możliwość wyjścia do osoby niepełnosprawnej.
  8. Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się w Biurze Obsługi Interesanta.
  9. Budynek w trakcie remontu i rozbudowy, przy jednym wejściu ze schodami, zostanie wybudowana winda osobowa dostosowana dla osób niepełnosprawnych.

Urząd Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego – Urząd Stanu Cywilnego, Siennieńska 47, 27 – 400 Ostrowiec Świętokrzyski

  1. W budynku znajdują się 2 wejścia. Przy dwóch wejściach schody, przy dwóch wejściach znajdują się podjazdy dla niepełnosprawnych.
  2. Brak windy. Schody i korytarze nie spełniają norm szerokości. Schody posiadają spocznik.
  3. Jest pochylnia. Brak platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych.
  4. Przy budynku znajduje się wyznaczone miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Dodatkowo parking z miejscami dla osób niepełnosprawnych znajduje się po drugiej strony ulicy, naprzeciwko Urzędu Stanu Cywilnego, na terenie Ostrowieckiego Browaru Kultury – 3 miejsca.
  5. Jest możliwość wstępu z psem asystującym.
  6. Jest możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego on-line.
  7. Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na piętrze – utrudniony dostęp dla osób niepełnosprawnych.
  8. Jest możliwość wyjścia do osoby niepełnosprawnej.

Aplikacje mobilne

Brak aplikacji mobilnych.